Short reunion.

Assalamualaikum.


So, cuti sem dah nak habis. Sedihnyah! Dah lah jarang balik rumah, lepas tu dah nak habis cuti. Kalau lah Penang dengan Johor ni sebelah macam Johor dengan Melaka. Mesti setiap minggu aku balik rumah. Rumah la segalanya walaupun katanya comfort zone. Walaupun katanya zone manja dengan semuanya. But, everything starts at our home. Our hometown. Masa ini lah nak melawat sekolah. Nak melawat kekasih hati wakaka. Nak melawat kawan-kawan lama. LIKE ONLY THIS JEEEE LEPAS TU HA MAMPOS MEROYAN BALIK NO ONE WANTS TO LAYAN YOU.

So, for this semester break, me and my form six classmates contacting each other la selain duk tanya khabar bila nak jumpa. On last monday ke tuesday some of them lah ajak pergi sekolah jumpa cikgu beborak. Aku pun ngendeng sebenarnya kat dorang nak ikut sekali. Rindu kot. Rindu nak patah balik sebab zaman form six la jatuh bangun aku wakakaka. Kena pergi kaunselling lah, kena marah sebab copy idea orang lah macam-macam lah (( these was actually came from a misunderstanding, i am not that jahat lah wkwke)). Bitter sour sweet gitu. Tapi tu semua kenangan kot. Mana nak dapat pengalaman yang sama. Even aku masuk U pun, rata-rata stpm leavers semua rindu sekolah and aku tengok semua update banyak yang melawat cikgu masing-masing. Oh ye, on my side aku cukup lucky lah kot sebab sekolah masa aku form six haritu, merupakan sekolah aku dari form one so it's like killing two birds with one stone :')

Pagi tu, kitorang janji nak pergi pukul 11. Biasalah aku semua orang kenal. 11 tu maksudnya 12 but suprisingly, aku datang sebelum pukul 12 and dorang pun tak muncul lagi wakaka. So dah sampai sekolah meet and greet session muah ciked borak-borak la dengan cikgu.

Seronok kot bukak topic lama. Bukak issue masa kini masalah dalaman tingkatan 6. Alumni kena prihatin. Barulah menjaga kebajikkan adik-adik. Dan tahun ni juga, aku tengok ramai lah kaum adam amik tingkat 6. Unlike in my intake 2013/2014. Lelaki melayu 5 orang je. Even class aku 12 orang je. So semua memang rapat macam family lah. Buat makan-makan dalam kelas semua.Aigoooo, rindu!

Kalau cakap pasal zaman nakal tu semua yelah aku ni teramat nakal. Takat selalu tidur dalam class dan ponteng sekolah tu biasa. Tak boleh lawan kawan-kawan aku yang lain. Hahahaha. Masa zaman sekolah lah kau nak buat taiko tapi jangan lah melawan cikgu ye. Study biar molek. KKKKKK





Actually, i am missing another seven person. Biasalah dah habis sekolah mana ada masa sangat. Kalau dulu call je, wehhh kfc jom study, haaaaa melambak semua ke sana. Takpun memana lah macam belangkas. Zaman budak dulu cemni ramai jugak la orang tak puas hati dengan class kitorang. Maklumlah semua melayu, kaki balik awal, kaki langgar disiplin. Wkwkwkwe. Selalu datang lambat. Tapi itu semua pada aku lah sangat precious :')

Habis je jumpa cikgu, kitorang dah janji nak meet up lagi sebelum soleha balik. Soleha ni memang aktif, ada je aktiviti dia nak join dari zaman sekolah lagi. Tup-tup dalam group whatsapp dorang ajak jumpa hari rabu. Kemain lah kecoh masing-masing wkwkwe. Dorang ingat kelas lah kottt ;p 


So untuk our first reunion ever after a year lah kot, even tak cukup lagi empat orang. But, we enjoyed our day. We chatted, laughed, took a picture and made that kedai like our classroom. Giggle can be heard every corner in the kedai. Since there're no customers so yeah. It's normal to break the ice setelah dah lama tak jumpa :ppppp 







  



RINDUNYA MASING-MASING! Tuhan je tau rindunya aku dekat dorang. Sangat rindu. Lain dan bezanya masa sekolah dengan Uni. Hal ini telah aku tegaskan berulang kali. I feel regret for saying school is not that great or good at that moment. It happened when i was 13 till 19. Or masa upsr or 12 tahun lagi aku dah cakap bestnya jadi orang dewasa. You've got like driving liecense, some more you've got that freedom more than you actually get back then. But now, i've reached that stage, it doesn't the same that i've imagine. School is something like a zone wheres you're free with any adults problem. Debt, saman, friendship and relationship problem, family matters duh semua. Belum lagi kerja. Tapi, masa tu tak boleh lah nak ubah. Keep on walking. Achieve what you want to achieve. Life is full of suprise. You'll never ever know what'll happen on the next seconds. Hence, enjoy lah walaupun kau tak enjoy cam sekarang aku homesick like heol raya baru balik rumah k. 


PS: I wrote this entry on FEB5TH and i publish it today, FEB28TH. Kau rasa? WIFISLOWWWWPEBOLEBUAT.








Popular posts from this blog

USM Interview Session

Congrats my man!

Ramadan Tiba Lagi