Randomly about me

Assalamualaikum

So, this week is the last week of classes that i've to attend. Final project pula bersepah untuk dihantar. Individual presentation. Alah, nama pun Universiti life. Dulu sebelum masuk U, kemain memuja kehidupan di Uni. Hahaha, walaupun bff aku dah cakap U ni best sebab dapat explore dunia baru jea tolak tepi tidur tak cukup, assignment berlonggok, presentation setiap saat, projek kena rejek. Haaa tulah benda yang tak berapa best. Tapi itulah lumrah bila makin dewasa. Aku sendiri, tak pernah sengkang mata sampai subuh untuk siapkan projek yang menimbun. Haaa lupa, siapa-siapa yang ambil art&design memang tahulah tidur tak cukup tu semua. Enjoy memang enjoy, paper tak banyak. Tapi sekali coursework mak ai. Takleh nak menang tangan. Me myself i ve experienced like once. I cried for a night while cutting my mounting board just because i don't know how to sloth those things together. Sampai kena tarbiyah dengan coursemate. Semua tu pengalaman, nanti kerja. Orang siang aku malam, aku malam orang siang. Haaa macam sekarang, dah teraba bantal uols ;p

suka sampai tidur pun tak boleh bulan.

Bila dekat U ni, jujurlah aku cakap, aku ni jenis sleeping partner. Orang bengkok aku bengkok, orang tegak aku tegak. Hahahahaha, pasal apa pun aku tak pasti. Susah nak keluar idea. Kalau kat sekolah dulu, aku ni boleh tahan buas. Orang cakap, aku bengkang. Like wondering masa kerja, aku camne eh nanti? Tapi sebenarnya,tak elok sangat jadi sleeping partner. Nanti orang ingat kau lemau. Kau, dah la lemau, lemau lemau wkwkwkwkke~~~

Sarah Moi dan Bulan Kim  #wearenotsokorean #100%woman #kah!

Banyak sangat benda yang aku belajar semenjak jadi mahasiswi ni. Jujur cakap, aku jenis tak kisah kau nak buat apa as long as it won't harm me. Aku pun sejak duduk jauh dari family ni, aku jadi lagi nak hargai keluarga dan segala harta dekat segamat. Dulu kental sikit lah sekarang usik sikit dah sayu. I don't know but it happen. Tak tahu lah hormon tua mula mengembang sekarang. Yelah, aku dah 21 kot. Dulu a girl, skang harapnya slowly jadi a woman. Kah!

Hari pertama omma ayah abang adik aku tinggalkan aku dekat bumi penang ni haa T^T

Tipulah tak nangis lepas jea salam alahai cucuran air mata aku. Hahahahaha. Aku bayangkan cam camnelah nak hidup jauh dari omma ayah adik abang kucings kawan semua comfort zone aku. Paling jauh pun aku pernah pergi, time plkn 3 bulan. Yang tu aku takdelah nangis mungkin sebab ada kawan, yang ni semua sorang. Dah la 2 weeks kot tanpa roomate. Terkejar nak adapt orientasi semua. Aku kadang fikir balik, alah teruknya beginning kat sini wkwkwke. 

senyum sampai tidur pun tak boleh bulan. 

Hidup dekat U ni kena lah pandai-pandai pilih kawan. Alah sama macam dekat sekolah dulu, tapi sangat berbeza. Sangat beza. Banyak aku belajar pasal hidup berkawan dekat sini. Sebab umpamanya kita dah nak masuk alam pekerjaan, takde banyak yang akan stick, through ups and downs, thick and thin. Kalau ada tu syukurlah. Aku jenis takde friends for benefit. Siapa nak kawan, kawanlah. Tak nak sudah. Tapi jujur cakap memang banyak la ragam orang kat sini. Kalau kita rasa kawan kita lagi pelik, haaa dekat dunia luar yang 'biasa pelik' bersepah!

So, ni jela randomly pasal aku dekat U. Cepatlah habis belajar, i just can't wait to enter society! 

Till then;
BulanKIM (: 







Popular posts from this blog

USM Interview Session

Congrats my man!

2019 and I finally graduated!