Pernah fikir tak?

Assalamualaikum

Doakan budak baju warna pink tu dapat jawab PMR dengan jayanya.
Doa cikdidy dari atas rumah koo nih --- jawab bebaik. Mihmih

Harini cikdidy nak ajak engkorang berfikir benda yang senanya remeh kot tapi boleh jadi besar BILA KO SENDIRI JADIKAN DIA BESAR.

Situasi A : Kita semua pernah tengok orang yang suka besarkan hal sekecil tahi hidung semalam sampai besar jadi sekepal ais kepal. Maksudnya, permasalahan kecil engkoo sedia membesarkan ia.

 Contohnya : KAU TAK SUKA SORANG DAK TU PASTU APA JEA BENDA YANG DAK TU BUAT SEMUA KAU NAK CONDEMN. SIAP AJAK GENG. BIAS. 

Situasi B : Kita semua pernah tengok orang yang suka mengadu domba dombi masalah dia yang kononnya kritikal kalah kegawatan ekonomi negara dekat orang yang ada pengaruh dan kosa.

 Contohnya : KAU ADA PROBLEM,MENGADU DEKAT MEMBE. MEMBE YANG KONONNYA BAGOS NAK MAMPOS HAHA SETTLEKAN MASALAH ENGKOO

Pernah tak kita fikir apa kesan dibalik semua tu? Pernah tak kita fikir kenapa orang cepat tak suka kita? Pernah tak sekali sesaat sekali sedetik seminit sedetik lebihh~~ hehe kita fikir kenapa kita jadi macam tu?

PERNAH?

Hidup kita nih jangan berkiblatkan femes eplos berpaksikan perkara yang melaghakan. Nak menang. Nak yang terbaik sampai sanggup tindas orang lain. Sampai sanggup cari point nak salahkan orang lain, bahan orang lain. Aku ngaku a aku takde lah baik mana pun, kalau lepak mamak dengan member pun ada jea segmen ''tetas kain orang'' tapi, aku nak bawa engkorang fikir. Orang tak akan suka kita tanpa sebab. Orang tak akan bash kita takde sebab. Semakin kita membezar nih, makin banyak cabaran yang kita akan tempuh. Seronok sangat ke hidup buat hal dengan orang? Bila orang mula accuse kan kita untuk sesuatu yang senanya kita lakukan dan teruk,tapi kita tak mengaku... 

Macam aku cakap, perasaan untuk hidup KITO MONANG KITO MONANG. Buang lah jauh jauh. Hidup kalau nak merasa harmoni lah, tak payah nak menang sangat. Kalah lah sekali sekala. Layankan aje kalau dah malas. Perlu apa nak menang doplohpatjam sagat muka kang .____. 

Muhasabah lah diri ayuh lah. Positifkan diri. Baru semuanya sihat. Bila dah ada selit sikap negatif, tidak ke hati jadi hitam? Susah nak terima ilmu, susah nak kusyuk dalam beribadah. Bukannya susah. Mula mula susah lah nak buang sikap burok tu tapi percayalah kalau kita positif dan baik, everything will be fine. 


Ce acah mel mel ipsterz. 


'' Remember Only GOD can JUDGE YOU 
   Forget the HATERS
      cause EVERYBODY LOVE YOU "

Popular posts from this blog

USM Interview Session

Congrats my man!

2019 and I finally graduated!