Fashion auchh :')

Assalamualaikum
Hello peeps :D

Dahhh boringg aku ehuu sebab tuhh asyik nak menghapdate. Alahh lagipun dah naknaik sekolah , neh laahhh satu-satunye maso eden nak borak kat sini. Esok lusa GOODBYE BABY :'( . Nanti-nanti naik sekolah sakit kepala fikir pesal exam. Para guru semua mula nak marah-marah akibat kesengalan kita time menjawab exam. ITULAH TIME BELAJAR , BELAJAR. BUKAN BERFACEBOOK --'. Ohh by the way , sekarang aku nak cerita pesal kita. Yess people ,kita. Kenapa dengan kita? Actually, aku neh membesar dekat bandar yang tak seberapa. Tetapi , keadaan berfashion itu tetap mengikut peredaran masa. Tak pernah tinggal kot kebelakang. Tapi , yang sungguh menjadi ketidaksukaan aku ialah APABILA KITA TER-OVER-DRESS atau KITA OVER-DRESS , para manusia akan memandang kita dengan renungan asmara yang melampau. Tak cukup tuhh , mungkin satu senyuman yang menggoda dengan sedikit alis kening dijongkitkan tanda mereka cukup terkesima , terpana. DAHHHH--' , penat berkias. Orang akan pandang pelik , dengan senyuman sinis menyindir mungkin dan menjeling dengan pandangan euuuuu--' , Answer me now , KENAPA KORANG KENA BUAT MACAM TUH? Okay , mebi laa kan , segamat neh tempat yang ape lahhh sangat. Tapi , takpayah kot nak pandang orang macam tuh like your the only one yang ade pandangan yang memukau. Pukau laa sangat mata engkau kalau hot macam EDDIE CAHILL hendak jugak lahh aku tenung , langgar tiang pun takpe. Tapi neh? ALAHAI MANUSIA--'. macam tak boleh tengok kesenangan orang lain. Pantang tengok orang buat benda yang lain siket. Direnung peliknye. Kalau setakat pandang-pandang takpe , neh siap bisik-bisik. Okayyy , engkau memang sangat annoyingg laaa manusia ! Kalau tak suka , cukup laaa dengan berdiam diri dan pura-pura macam tiada apa magicshow yang telah berlaku. Tak perlu nak kutuk sana sini. Ini adalah benda yang aku selalu perhatikan timee aku berjalan dengan kawan-kawan aku. Bukan nak syiokkk sendiri tapi? Entah laaa. Nak kate aku keluar tak cukup kain? Ehhh labuhh , dan panjang.Ketat? Sendat? Tak cukup ruang skin aku nak bernafas. Tak bodoh kot aku nak buat macam tuhh. Berbeza kalau aku keluar daripada tempat aku. Orang tak akan pandang aku dengan sebegitu rupa. Like AKU AKU , ENGKAU ENGKAU. Kalau tak suka diorang just ignore jaa. Mebi orang kat tempat tinggal aku neh terlebih CARING kott --' . Aku pun tahu baju ape atau menatang ape yang aku kena pakai kalauu aku ke sesuatu tempat. Eg , kalau aku pegi pasar malam , i just wear tee , shawl and tracksuit. No make-up , no heels , and so on. Sume biasa jaa , kalau nak tengok muka aku yang penuh dengan tapak jepun dok kecik besar semua pun timee neh laaa para manusia boleh tengok.Sooo , andaa dan andaa pun boleh fikir kott. Kalau tak suka just zip your mouth shut. Takpayah leher tuhh macam giraffe. Itu lahhh manusiaa , pantang-pantang. Tuhh , baru duduk mesia jaaa cuba engkau berjalan ke luar siket , dapat lahh aku bayangkan kot? One word , JAKUN. Entry neh dibuat bukan untuk menghentam sesiapa tapi cuma untuk bercerita. Sebab aku memang tak puas hati. Mebi next time aku kene keluar pakai BAJU KURUNG kot. Lepas itu , orang akan berhenti membuat aksi mereka yang sungguh annoyingg --'

aku yang bertudung belang. Simple je kan? 


tengok tuh? Seluar tuhh pun ade space lagi. Saje kasi chan nak suroh skin yang maha hebat aku bernafas tauu ;')



RAMA-RAMA :'D
Bila fikir-fikir kan balik laa kann , aku rasa macam LANTAK KAU lahhh. Hahaha sesungguhnya mungkin perilaku yang mereka buat itu akan menurunkan confident kita apabila berhadapan dengan manusia.Ahhh kusut aku --'

LosofCHENTA
xoxo
Azure

Popular posts from this blog

USM Interview Session

Congrats my man!

2019 and I finally graduated!