indahnya bercinta :)

Assalamualaikum
Hello people :D

''INDAHNYA BERCINTA SAAT MUDA ~~'' . Poyo betul mukadimah aku. Hehhh , kind of boring lalala. Sekarang neh aku nak citer pesal fiil budak-budak zaman sekarang yang entah pape. Aku tak laahh haha. Buat pesal aku pesal orang lain laaa. Bayangkan ehh , budak-budak sekarang baru darjah 5 , 4 , 6++ dahh pandai bercinta-cinta segala. Macam bercinta untuk budak-budak neh satu keperluan untuk hidup. Mak aihh--' . Aku tak kesah laa kalau engkau nak bercinta ke ape ke , masalahnye , engkau bercinta ke arah keburukan. Means , sambil korang sayang menyayangi and whatsoever tuh ade yang dah belajar lebih daripada tuh. Toksah laaa buat-buat pending kan , kalau tak dilayan benda-benda macam tuh , takkan terhasilnye beby-beby comel yang lahir diluar pernikahan. Tengok sekarang neh , banyak gile kess tuh berlaku. Kesian laa kan beby yang tak berdosa tuh . Betul lahh kan , masa BUAT happy jaaa enjoyy jaa bila dah lepas semua tuh tau pulak nak GOYANG. Hadoii , actually , bende neh boleh dielakkan. Cume kite jaa yang taknak sebab ape? Sebab dalam hati budak zaman sekarang neh kosong. Takde pape , takde pelindung. Mana taknya semayang pun tidak yang lain takpayah cakap laa kalau engkau tak buat yang tuh jaa. C'mon laa people , macam-macam benda dirancang special laa untuk remaja-remaja or adek-adek zaman sekarang. Tapi satu pun haram. Sebab , pendidikan dari rumah tuh tak diketatkan. Means , dipandang enteng. Mak ayah pun patut main peranan. Ehuu , kalau boleh anak-anak tuh kerap ditegur , kerap dimarah . Rotan? Bolehh. Sebab , parents aku ajar macam tuh. Tengok aku hehehehehe gebang pulak. Tapi , jangan laa sampai mendera. Sian laa kat budak tuhh. Manja? Pun bolee tapi jangan lahh naik lemak sangat sampai anak-anak kite pun boleh pijak kite balek. Tak ke nanyiaa tuhh * aku nak eja aniayaa tahh hahaa* Aku kalau dahh anak aku kurang ajar hahahhahaa tengok lahh aku mengamuk macam zorro--'. Duhh next , Pendidikan agama patut diterapkan dari kecil lagi. Hantar anak-anak tuh belajar ILMU AGAMA. esok-esok nak buat jahat baru dia ingat ade orang tengok which is ALLAH. Neh kecil-kecil hantaer budak-budak tuh pegi menggedik sana sini. Menyanyi sana sini. Bukan tak boleh tapi control laa der~ Mana tak sukenye diorang. Esok luse belajar pun entah kemana. Cisss , gilaaa aku ceramah harineh. Aku share neh bukannye ape , neh just opinion aku yang tak seberapa. Sebab aku pun budak jugak. Selalu dengar citer-citer macam neh kat tabloid segala. Kesian kat baby-baby yang tak berdosa. Pelakunye , dah macam BABI HAHA maap :DD . Fikir-fikir laaa siket , engkau tuh orang islam. Yang non-muslim aku tak tauu , kan dose. Kecil-kecil belajar kan dekat tadika ape tuh dosa pahala segala. Then , praktikkan lahh dalam hidup. Kita hidup neh bukannya lama. Sementara , what we have now sume tuh pinjaman sementara.Yang kekal abadi semua kat akhirat. Sooo, people marilah mencegah dan menolak semuaaa maksiat-maksiat yang mendekat sentiasa. Untuk adik-adik aku rasa kalau engkau nak couple-couple neh takpayah kott.Belajar laa dulu. Kalau becinta buat sakit hati pastuh mula lahh frust tonggeng segala. Lupakan-lupakan :)

study-study.
Susah-susah sekarang.

kalau nak gaji 3k , 
pegi lahh study.
Kalau nak gaji rm3
pegi laaa bejoli 
LosofCHENTA
xoxo
Azure

Popular posts from this blog

USM Interview Session

Congrats my man!

2019 and I finally graduated!